vrijdag 8 juni 2007

Stilte voor de storm

Iedereen kent deze prachtige uitspraak toch zeker wel.
Met name enerzijds de stilte, de sperperiode dus en dan anderzijds de storm, de examens.
Petra is dus volop aan het voorbereiden om niet steeds een gat in de nacht te moeten doorwerken in de examens zelf. Ik heb vandaag al mijn Franse woorden geleerd en dus ben ik trots.

In tegenstelling tot vele andere studenten, vind ik examens wel leuk.
Hiervoor is een zeer denkbare en logische reden. Denk maar eens aan al dat vervelende verbeterwerk dat wij die leerkrachten bezorgen! Denk maar eens hoe vervelend ze het vinden als je nog maar eens je huistaken en sb's te laat hebt ingediend.
Ik zou er spontaan van achter mijn bureau kruipen en uren keihard blokken bij het gedacht alleen al! (eigenlijk is het wel een tafel, hoewel een bureau natuurlijk veeel leuker is)

Dus: examens zijn tof.
Examens zijn leuk.
Examens geven moed.
Examens tonen hoe het moet.

Ja, ik vind echt dat dit een applausje verdient.
Enja, tegen alle verwachtingen in, ik krijg een welgemeende gelukgewenst van mijn teergeliefde muze. Waar gaan we dat schrijven?!
Ha natuurlijk, op mijn blog, waar anders...
Ja, ik weet wel dat het Staatsblad ook wel bereid zou zijn dit te publiceren, maar een mens moet nu eenmaal bescheiden blijven.

Geen opmerkingen: