vrijdag 8 juni 2007

De 1000 voorbij!

Woehoe

*gejuig en gehuppeltruppel in het rond*


De 1000 is overschreden!!!

999 was Jan-Bart. Heel speciaal natuurlijk, maar slechts de troostprijs natuurlijk. Maar omdat je toch zo'n coole gast bent en omdat ik je graag mag, krijg je toch een klein applausje van mij en mijn muze.

*Bravo*


Jammergenoeg heeft de 1000e bezoeker zich niet bekend gemaakt en het zou nog veel erger zijn als die in de komende dagen nog steeds koppig incognito wil blijven.

Maar toch een groot applaus voor die persoon/muze/hond/kat/kanarievogel/of wat dan ook...

*Bravo*


Ondertussen gaat het slecht met één slaplantje van mijn pa zijn moestuintje. Het gaat sterven zegt hij. Morgen is er dus een rouwdienst voor dat kleine slading.

Laten we allen bidden.


Buiten het feit dat het ook niet goed gaat met de komkommerplantjes - omdat ze geen water krijgen, maar dat kan ik na dat gigantisch onweer van vanacht, waar ik alsjeblieft een uur heb van wakker gelegen ( :o !), niet meer geloven. Goed, ik zie mezelf genoodzaakt om een nieuwe zin te beginnen omdat mijn zinsconstructie echt té ingewikkeld wordt dat ik ze zelf bijna niet meer kan volgen. Buiten het feit dus dat het ook niet goed gaat met de komkommerplantjes, is het weer tijd om een groente of fruit van de week uit te roepen. Dit keer is het aan de aarbei.

Je weet wel, zo'n eigenwijs rood ding, in de vorm van het gezicht van Wiske met een groen kroontje erop. (We hebben het hier wel degelijk om het Wiske van Suske en Wiske. Hoewel ze altijd zeggen dat Wiske een eierkopje heeft, vind ik van niet en moeten ze dat maar eens veranderen in een aarbei.)


Waarom krijgt de aarbei de eer om het fruit van de week te worden?


  • Mijn ma kwam met een hele bak thuis deze week (van haar broer, mijn nonkel dus, gekregen)

  • Het is de periode van aarbeien me dunkt.

  • Een aardbei is een dikke nek. (En wie kan dat ontkennen?)

  • Een aarbei heeft een wespentaille en dat vind ik toch wel heel speciaal, omdat ze nu dus eigenlijk uit de mode zijn. (Voor de tragen onder ons, een wespentaille was in de mode in de jaren '50 dacht ik)

  • Een aarbei is het omgekeerde van een peer.

  • Een aarbei kan zich heel goed kwaadmaken, vergelijk maar eens met de rode kleur van je leerkracht Latijn als die kwaad is.

  • Een aarbei heeft van die zaadjes in zich en dat vind ik heel sexy.

Redenen genoeg dus om de aarbei deze week te vereren en misschien wel de hele maand als het dan echt moet. Heel veel eerbied en respect voor onze rode vermiljoenrode tot karmijnrode vriend.


4 opmerkingen:

Jozefien zei

waarom krijg ik geen aardbeien van mijn nonkel?

Bram zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Bram zei

Ik heb ook zaadjes in mij , ben ik dan ook sexy???????

Jan-Bart De Muelenaere zei

Ik was nummer 999 toen ik een reactie plaatste. Toen ik die reactie verzonden had, was ik nummer 1000. ;)

Zeg Bram!
Zo een beeldspraak op de blog van een onwetende minderjarige ;)