maandag 11 juni 2007

Ik heb een ei

Leuk om te weten dat mijn blog commotie (om het met een moeilijk woord te zeggen) veroorzaakt. Ik heb een reactie gekregen op mijn postje van gisteren met het verkiezingsgebral. Het gaat zelfs zo ver dat het recht en dus ook mijn recht op vrije meningsuiting sterk ingeperkt wordt, wat overigens strafbaar is. Wat het nog erger maakt, is dat de lafbek in kwestie zich anoniem houdt, waardoor ik mij niet kan verdedigen op een deftige manier.

Dus doe ik ook maar een beetje aan censuur, sorry Anoniempje Lafbek, maar ik ga je leuk berichtje verwijderen. Mijn muze was totaal geschokt toen ze je reactie las. Het was iets van 'Heift es uw bakkes'... Leer eens spreken mijn lief Anoniempje Lafbek... Eigen schuld, dikke bult...

Omdat ik natuurlijk wel heel goede lezertjes heb, moet ik mij natuurlijk verantwoorden en Anoniempje Lafbek nog een beetje tegenspreken dus zie ik mij dus genoodzaakt om me hier op mijn blog te verdedigen.

  1. Verkiezingen zijn inderdaad belangrijk, ik heb nooit iets anders beweerd, ik vind ze zelfs interessant. Vanaf dat de eerste bekendmakingen er waren, luisterde ik naar het nieuws. (radio 2) Maar wie zal het ontkennen dat hij/zij niet vloekt als je diezelfde uitslagen voor de 8e keer hoort! Juist, niemand. :) Maar als jij zo graag mijn woorden verdraait, tja dan moet je inderdaad anoniem een commentaar posten.
  2. Ik ben al groot. Ik ben met mijn 1.71m zelfs groter dan mijn ma, ik groei ook niet meer. Wil jij trouwens beweren dat de dag dat je 18 wordt, wél 'groot' zou zijn? Sommige mensen zijn op hun 26e nog niet half zo volwassen als ik, kijk maar naar Jan-Bart en Bram... (sry, jongens, maar jullie staan aan mijn kant :) )Bovendien discrimineer je mij meneer/mevrouw Lafbek, het is niet omdat ik 16 ben dat er niets waar is van wat ik zeg.
  3. Ik heb ook nooit beweerd dat ik geen respect heb voor mijn ouders, ik zeg alleen dat ik Vaderdag een commerciële boel vind en wie het daarmee oneens is, die moet ook dringend eens goed zijn ogen uitwrijven. Wie zegt dat ik anders niets doe voor mijn ouders? Wat weet jij daarvan? Volgens dit commercieel gedoe en volgens jou woorden (ik citeer: 'dan kan 1 dag er wel van af dacht ik') mogen we dus alleen op Vaderdag aan onze pa denken. Fout Anoniempje, dat doe ik alle dagen...
  4. Anoniempje heeft geen kaas gegeten van cynisme, ironie, sarcasme, galgenhumor en platvloerse humor, anders zou die mij wel begrijpen.
  5. Dus beste Anoniem Lafbek, heift es uw bakkes!

Goed, nu dit rechtgezet is en ik toch wel tijd ben verloren door jouw stomme opmerkingen die - ja, ik blijf het herhalen, ook nog eens strafbaar zijn, wat betreft vrije meningsuiting en discriminatie van een minderjarige- ga ik eten en daarna ga ik verder met de Croesussage van Herodotos. Ik zie het zitten, ik ben in opperbeste stemming en het is perfect blokweer. Ik ben weer begonnen met mijn kaarsjesleermethodemeter. (En dat leg ik later nog wel uit, want anders zou ene Anoniempje Lafbek hier weerop een hele hoop commentaar geven...)

Vele knuffels aan al mijn lezersvriendjes.

8 opmerkingen:

Jozefien zei

't was geen echte! het moet zijn "aa bakkes"!

en jouW woorden :p
'k weet wel dat je een aversie voor de w hebt, en doordat er al een w aan het woord woorden hangt, daarom expres fout spelt. Maar daar ben ik tegen! Alleen IK mag buizen voor spelling.

En naa heif ik maan bakkes (ofzoiets)
ik ben stoer en heb twee uur geslapen! *trots*

Petra Truant zei

fien je bent een zotte mie :p ;) nog veel succes me je exaampjes!
dikke knuf

Yorgo zei

T'is hatelijk dat mensen geenr ekening houden met het innerlijke van sommige 16-jarige
Vele 16-jarige hebben dingen meegemaakt waar sommige ouderen nog nooit aan hebben gedacht.
Gewoon en beetje begrip.Meer vraag ik niet.
Anyways
I know how you feel!
Denkt altijd: Wie zijn tijd verdoet om andere te kleineren,heeft zelf geen leven.
Petra is groot ! Ni veel mensen bereiken wat zij heeft al heeft bereikt !

Petra Truant zei

eeej yorgo, das echt lief!
merci!

Yorgo zei

achja,zoals Toulouse in de Moulin Rouge zegt als opener van de show; "I only speak the truth".

Anoniem zei

Best gewoon niet te veel dingen posten waar heel "intelligent" vlaanderen kan op antwoorden, er lopen enorm veel helden in eigen hoofd rond op het internet, believe me i know!

Jan-Bart De Muelenaere zei

Aandachttrekkers zijn de reactie niet waard.

En dan nu, Fun!

Jan-Bart

Bram zei

Toen ik 26 was , was ik inderdaad nog niet volwassen .
Nu een paar jaar later wel , héhéhé .

Aan persoon Anoniempje, petra is een meiske met een zeer klare kijk op het leven , dat is al iets heel volwassen vindt ik .

In tegenstelling tot een reactie plaatsen en er u naam niet durven bijzetten .
gE MOOGT ALTIJD U MENING EENS TEGEN MIJ OOK ZEGGEN , EN KIJKEN OF GE DAN EEN VOLWASSEN GESPREK AANKUNT .
een vriend en leraar komt altijd op voor de personen die hij liefheeft , ook hier in deze situatie .

En mocht de naam anoniempje toevallig je echte naam zijn , dan wil je zeker mijn echte naam niet weten .
greetz Bram
www.bramscomedylife.blogspot.com
en voor anoniempje bram_vanden_broecke@hotmail.com