zondag 15 april 2007

11 redenen waarom ik schmink haat

Op deze prachtige zomer... euh lentedag doe ik ook weer mijn best om mijn lezertjes te verblijden met een beetje commentaar. Buiten op een bankje zittend en niet aan het verbranden want ik heb crème op gedaan. (zonnecrème wel te verstaan voor de trage geesten onder ons)

Hier volgen 11 redenen (11 omdat 10 zo'n clichégetal is) waarom ik zelden schmink draag: (zalfjes en co zijn ook te beklagen, dus dees staan er ook bij)

  • 's Avonds moet je dat weer afkuisen
  • Als je dat 's avonds niet afkuist hangen er 's morgens strepen op je kussen en zie je er niet uit
  • Je staat 's morgens én 's avonds veel langer in de badkamer
  • Als je moe bent en je wil je ogen uitwrijven gaat dat niet want anders wrijf je je schmink open
  • het verbergt geen puisten
  • je kunt noch tranen huilen van geluk, noch van verdriet. Met andere woorden: het belemmert het uiten van emoties want anders loopt je schmink uit
  • Je moet de hele tijd opletten dat je je ogen niet uitwrijft
  • het is duur (maar wat geeft dat want wie gebruikt dat nu niet van haar/zijn ma?)
  • je mag niet om het even wat op je lieftallige of misvormde gezichtje smeren want als je huidje daar nu eens alergisch aan zou zijn dan zit je ook met hopen shit
  • je ziet dat enkel als je heel dicht bij iemand staat
  • Voor sommige mensen heeft dàt zelfs geen zin meer...

Aan alle mensen die lastig willen doen, ik spreek niet over alles uit eigen ervaring, dus jullie zijn dik bekakt. 'Try harder next time.'

Mijn muze is eindelijk weg uit de intensieven, ze ligt nu op extensieven. (ja droooog!) Ze komt er wel bovenop. *grote opluchting van alle lezers*

Tot de volgende!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

iepz,

tis maar om ekke te melden da mijn ma (wss als enigste) geen schmink eeft en ik dus nooit ekke kan experimenteren :(.
Niet dak kik e schminkpop wil zijn of zo ze, ma ik kan me voorstellen dat da wel ekke sjiek is om je ekke te schminken.

een treurig maagdje

Petra Truant zei

ojee das vervelend! Beroep doen op vriendinnen hoor!