woensdag 9 mei 2007

Film, cijfertjes en onozeligheden

Ik meen me te herinneren dat ik beloofd heb om meer te vertellen over de kortfilm die we dit weekend gedraaid hebben. Aangezien ik een mens van mijn woord ben, houd ik me aan mijn belofte en zal dat nu eens doen si.
Zoals ik al zovele malen verteld heb was het vermoeiend, maar o zo fantastisch en is dit de hoofdfilm van het kortfilmfestival van Poperinge op 14 september. (Jaja, ik heb het dus nog maar eens gezegd. :p Tot vervelends toe zelfs. :p)

Ik ga heel het verhaal niet vertellen, maar ik wil wel verklappen (is dat niet goed van mij? *engeltje*) dat alles zich in een strenge meisjesschool afspeelt.

Alles draait rond Charlotte (vertolkt door mezelve) en Floor (Tilde) en Katrijn (Jora) spelen ook een heel grote rol. En meer ga ik lekker niet zeggen. Je bent allen welkom op het festival zelf en dan zult ge alles wel zien. ;)

Om toch even een sfeerbeeltje te geven: Dit is dé bewuste gang!
En voor de rest toon ik niets meer... nà.
Maar toch, voor degene die van cijfertjes houden.
Vorig weekend was goed voor :4 harde schijven van 23GB,
265 shots, 464 takes met een totale opnameduur van 4u 52min 23sec en 15beeldjes.
Dit betekent een totaal van 438 590 foto’kes na elkaar.
Aantal bloopers : voorlopig nog geheime informatie. Maar het zijn er veeeeel. :p
*Dees informatie heb ik gekregen van Reinhart, cameraman en man die alles weet van film. Die gaat tot september terugkruipen in een donker hol voor de montage. Allessinds al een dikke merci en veel succes, uit naam van mij en al mijn dierbare lezertjes hier!*
Vandaag heb ik ook het eerste afgewerkte shot gezien. Erg geslaagd. Wel vreemd om jezelf zo te zien. 't Is best wel grappig. =D
Ziezo, dit gezegd zijnde.
Ik moet nog even mededelen dat ik stink... Euh... dat het Vrij Podium: 'Duivels Talent' georganiseerd door de leerlingenraad van mijn school, eraan komt. 15 mei is de grote dag. Het zalige hieraan is, is dat het in de stadsschouwburg van Ieper plaatsvindt! Echt een heel mooie zaal met alles erop en eraan. Het wordt een spetterend spektakel van zang, dans, stand-up comedy (Wat dacht je dat ik ander zou doen? ;) ) en sketches! Naast stand-up doe ik nog iets anders, maar dat zullen alleen de kijklustigen te weten komen. (kwestie van de nieuwsgierigheid op te wekken ;) ) Je kunt ze terplekke kopen of bestellen via het telefoonnummer: 057/ 20 00 62. 15 mei om 20.00u. Er is ook een try-out om 17.00u.
Snel kaarten bestellen is de boodschap!
Morgen en vrijdag gaan we op schoolreis naar Amsterdam. Ik zie het wel redelijk zitten.
Gedaan met zeveren! Mijn muze wil per se patience spelen...
Tot zaterdag!

Geen opmerkingen: