woensdag 16 mei 2007

"Duivels Talent"

Putterpuuuut

Ja iedereen kent dat wel, zo'n toetertje en een beetje toffe confetti in de lucht gooien. Maar dees is echt wel toepasselijk!

Eerst en vooral moet ik nog verslag uitbrengen van een alweer uitstekende editie van het vrij podium "Duivels Talent" van het Lyceum in de Stadsschouwburg van Ieper.
(Hoe kan het ook anders dan geslaagd zijn, ons Petra hier hielp mee met organiseren... ;p)
Natuurlijk ook een grote dank aan medeorganisators Leen en Sanne!

Voor mij is het echter een heel eind serieus spannend geweest!
Ten gevolge van 2 dagen Amsterdam heb ik een kanjer van verkoudheid opgedaan en jammergenoeg is dees op mijn stem geslagen. Zaterdag en zondag was het gekriebel in de keel, maandag begon ik mijn stem te verliezen. Ramp, o RAMP voor het vrij podium!
De repetitie trok natuurlijk op niet te veel, aangezien ik ook mijn tekst niet kende... Maar toch, hoofd- en oorpijn, het zag er helemaaaaal niet goed uit.

Petra met haar bezorgde muze dus naar de dokter. (Shit, ik begin iemand na te apen door in de 3e persoon te praten. Dit willen de lezertjes echt niet, Petra! Stoppen die handel!)

Goed, ik dus met mijn bezorgde muze naar de dokter.
Daar te horen gekregen dinsdag thuis te blijven, heel de dag te zwijgen, veel te slapen, teksten in stilte te repeteren en zwaar medicijnen te nemen.
Goed, ik heb als een brave meid en onder de goedkeurende blik van mijn muze gedaan wat de dokter opgedragen had en gisterenavond was daar het spannende moment!

Bram zat in de zaal mij te observeren, ik zat te trillen op mijn benen. Een gigantische stoot adrealine... En daar stond ik, Mét stem en gevoel! Fantastisch gewoon! Ik mag heel tevreden zijn.
Bram noteerde zonder dat ik het wist (danku Bram) en achteraf zijn we dan nog iets gaan eten en heb ik mondelinge feedback gekregen. Er zijn nog punten waaraan ik moet werken. We doen ons best!

En ten slotte zou ik nog met veel blijdschap willen melden dat Bram Vanden Broecke mijnen coach is geworden! Maar, en dat is toch echt wel het belangrijkste, hij is en blijft nog meer een zeer goei maat!

Mijn muze staat hier natuuurlijk weer te vitten dat ik hààr nog niet bedankt heb voor de 'fantastische' steun die ze me gegeven heeft en dat ze me nog zal helpen... Bij deze, dankjewel muzetje van me, je bent braaf.

Geen opmerkingen: