dinsdag 29 januari 2008

Spreekwoorden en gezegden

Een leuk gezegde: "Een vrouw aan het stuur, bloed aan de muur."
Awel e! Ik moet zeggen dat er iets van waar is!
Toen ik van rs, oftewel repertoirestudie voor de leken, met de fiets naar huis reed en een rondpunt overmoest, was er een of ander mens met een auto die ook het rondpunt over moest. Terwijl ik er al op ben begint zij gas te geven en ik moet verder dan zij dus ik vertraag en ga aan de kant zodat zij kan doorrijden. En dan stopt madam nog midden op het rondpunt om te claxoneren en met haar vinger te wijzen precies of ik ben in fout.

Maar dat was ik niet! Bovendien had ik licht. Voor een keer. Dus ontneem me dat plezier niet, wil je! En ook, fietsers hebben altijd voorrang op een rondpunt zegt mijn pa. En ik kwam van rechts!
Kak!

Buh.
Naja, dat weten we dan ook alweer. Verder maak ik me er niet druk in, dat is het niet waard. =D Maar u leest het, beste lezer, ondanks dat we in 2036 allemaal omkomen door een of andere inslaande meteoriet, zit de wereld nog steeds vreemd in elkaar.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hmmm... Als jij van rechts kwam, wil dat toch zeggen dat die vrouw eerst op het rond punt reed, en dan pas jij? Degene die op het rond punt is, heeft voorrang op de rest.

En in Ieper weet ik al op z'n minst één rond punt waar fietsers duidelijk géén voorrang hebben. En in Roeselare dito.



Jaja, ik verdedig me! 't Is niet omdat ik een moordaanslag op jou pleeg, dat je dat daarom in't lang en in't breed moet gaan uitsmeren op je blog hé.

De jeugd.
Gegroet, een madam die ni kan rijden

Anoniem zei

HMMMM - als je die vrouw bent die niet rijden, kijk dan eerst het verkeersreglement na.

Anoniem zei

leer zinnen recht schrijven, dan doe ik het misschien!

Unknown zei

op een rondpunt heb je als fietser voorrang als het fietspad op het rondpunt loopt, is er een berm of voetpad of iets tussen het rondpunt en het fietspad dan heeft de fietser geen voorrang