dinsdag 22 januari 2008

De gouden schoen versus Olympische Spelen 2008

De beide elementen in bovenstaande titel hebben niets met elkaar te maken, buiten dan dat ze allebei met sport te maken hebben. Alhoewel, sport... Even een paar frustraties uitwerken.

Om te beginnen vraag ik me af wat Miss Belgium op die uitreiking van de gouden schoen deed. Is zij dan een expert op het gebied van voetbal? Moet ze me maar eens uitleggen wat buitenspel is!
Bovendien hoort de helft van die mensen daar niet thuis. Als je je niet in voetbal interesseert, moet je je daar ook niet gaan moeien vind ik. Mensen lief, wat een opgefokt gedoe!

Ik ben zoiezo al niet voor het concept "Miss België" trouwens, er zijn hopen mooie meisjes, maar die zijn tenminste slim genoeg om niét mee te doen. Geef mij maar 'the hard way'. Leer je er des te meer van. OK, ik weet wel, het kind heeft ook contracten en de hele rimram na te leven. Maar...
Ach fuckt it, ze doen maar... Volgend jaar is er weer een nieuwe miss en dan wordt de huidige zoals gewoonlijk geseponeerd. Of ze mag aan het werk als omroepster. Hoera!

Voor ik naar bed ga nog even over de Olympische Spelen. Het enige wat mij daarin interesseert is dat er hopen rechten en al wat daar bij hoort, overtreden worden. Mensen worden uit hun huizen gezet en als ze een verzoekschrift (of hoe heet dat ook alweer?) indienen, worden ze opgepakt en in clandestine gevangenissen veilig opgeborgen. Van 'fair play' gesproken...

Geen opmerkingen: