donderdag 30 augustus 2007

nonsens

Inderdaad, Poperinge en omstreken zat er al heel lang om te wachten: het feit dat prinses Diana een afstammeling is van een familie uit de 17e eeuw, afkomstig uit Reningelst (een deelgemeente van Poperinge), is een van de meest interessante dingen die ik ooit heb gehoord. Los dan van het feit dat ons land gelijk kleine kinderen boel maakt, want dat is natuurlijk ook iets om te volgen en waar duidelijk de ironie vanaf druipt. Jammer dus voor Reningelst, want moesten ze het daar nog niet weten, Diana is dood, dus veel hebben ze er niet aan...

Ja, Poperinge is een stad waar ze net de elektriciteit hebben uitgevonden (wat niet wegneemt dat ik niet trots ben op mijn Pops!) en ik kan heel goed begrijpen dat de postduiven in Reningelst met het nieuws, geregeld verdwaald vliegen.

Ik heb ook al eens wat opgevangen van die 'grote provincieshow', of hoe het dan ook werkelijk mag heten. Natuurlijk is West-Vlaanderen de meest muzikale provincie! Wie daar nog aan twijfelt die is duidelijk niet goed bij zen hoofd. Maar goed, voor ik hier al te zware en kwade reacties van rare mensen krijg, die beweren dat West-Vlaanderen niet de meest muzikale is, ga ik hier niet over doordrammen.

Mijn pa heeft me ondertussen deze avond al een paar keer doorgestoken dat rode biet, of beet root zoals ze dat in het engels zeggen, goed is tegen kanker. Awel, het zou me wat! Neen pa, je moet er niet op hopen, rode biet wordt NIET de volgende groente van de maand! Niet, hoor je, NIET! Rode biet is namelijk een achterlijke groente die ondergeschikt is aan alle andere groenten. Rode biet staat op gelijke voet met raketsla: verwerpelijk, verraderlijk en gewoon door een door slecht! Zowel letterlijk en figuurlijk. Dus papa, steek je rode bieten maar ergens waar de zon niet schijnt en waar het heel koud is... In de vriezer. En laat ze dan daar maar zitten tot ik het huis uit ben!

Vroeger at ik graag rode biet, maar ocharme ik werd gedwongen het duivelsvoedsel (rood-paars!) te eten tot ik het beu werd! (Lees met een meelijwekkend stemmetje) Laten wij dus bidden dat een of andere tuinkabouter met een grote rode muts, deze nacht alle overige bieten die nog in de grond zitten, doodspuit.

Amen.

7 opmerkingen:

Jozefien zei

rode bieeeeeeeeeeeeeeeeeeet
beeld je nu een Jee'tje in die op z'n Homers achter haar computerscherm kwijlt


groente van de maand, groente van de maand, groente van de maand!!!

Stefan zei

is 4411 een speciaal nummerke op uw counter? dan heb ik bingo peis ik

Petra Truant zei

dat is zelfs een heel fijn getal, stefan!

Jan-Bart De Muelenaere zei

ik heb 4453, en dat is speciaal want als je van die 5 er 1 overzet naar die 3, dan heb je 4444.

Petra Truant zei

haha, tis goe JB :p

Jan-Bart De Muelenaere zei

;)

trouwens, veel succes op opnieuw uw eerste schooldag van het nieuwe seizoen :D

Courage het bange hondje zei

dood aan de rode biet