maandag 6 augustus 2007

Oprechte excuses!

Neee, vierendeel me niet! Duw me niet van de trap, eet me niet op. Sla me niet, noch kleur me met groene alcoholstift rood. Ik smeek jullie, allerliefste lezertjes, schiet me niet voor mn hoofd, maar heb meelij met een arme smekeling. Ja, ik weet het, ik liet jullie ook in de steek voor een paar dagen, maar die allermeest vreselijke tijd is nu voorbij! Driemaal hoera, jullie zijn bevrijd!

Jullie weten het misschien al niet meer, maar ik ben het toch niet vergeten. Deze zin heeft betrekking tot het feit dat ik ooit eens geschreven heb om mijn examenslagveld te tonen door middel van foto's. Toen was er nog een probleempje met de camera, maar dat is reeds voltooid verleden tijd! Daarom nu, speciaal voor jullie, de foto's (met uitleg!) over de examenperiode van het 3e trimester van het voorbije schooljaar.

Ik weet het, het is volop vakantie en veel mensen wensen niet geconfronteerd te worden met enige nare herinneringen, maar anders blijf ik het vergeten en dan zijn menige studenten én niet-studenten ook kwaad.




Beste museabezoekers, op de eerste foto kunt u de spectaculaire hoop leerstof zien die ik in het derde trimester moest verwerken. Let op, er ontbreken nog een paar blaadjes op de foto.


Op de tweede foto, mensen, kunt u mijn beste vrienden gedurende de examenperiode zien. Maar liefst 13,1 liter cola ging mijn keelgat binnen! Mensen die natellen zullen slechts op 12,9 liter komen, aangezien er nog een glazen flesje van 0,2l ontbreekt op de foto. Ondertussen ben ik succesvol van mijn colaverslaving afgekickt en drink ik weer even zelden cola als ervoor.


"Jaja, een hele stapel papier op de derde foto", hoor ik u al van ver denken. (Op straffe van aanmaning, gelieve niet te vitten op deze flauwe maar ook foute woordspeling.) Inderdaad, hier kunt u de samengedrukte heuvel 'oud papier' aanschouwen, die ik het voorbije schooljaar creëerde.


Op de volgende foto kunt u maar liefst 25 gebrande theelichtjes zien! De theelichtjes drukken de geleerde tijd uit van mezelve. Het waren meer theelichtjes dan in het eerste en tweede trimester. Ik wens de reden van het zwartgeblakerde theelichtje niet verder te verklaren...


Ten slotte, op ons laatste, maar zeker niet het minst waardevolle muzeumstuk, kunt u de uiterst zeldzame collectie, bestaande uit 39 lege inktebusjes zien. Ze werden gebruikt van november tot juni, tijdens de schoolperiode. Ik leer met balpen, dus daaraan werd geen dure inkt verspild. Ja, dat noem ik nu eens verspillen! Deze blauw-doorzichtige juweeltjes maken deel uit van een nog reeds geheim project waarvan jullie heel veel later misschien nog van zullen horen.


Hartelijk bedankt voor uw bezoek, en vergeet de gids niet te bedanken in een commentaartj!


Hoogachtend en dank voor uw begrip.


Ik


6 opmerkingen:

Stefan zei

ik durf er niet aan denken wat ge met die lege inktvullingen allemaal van plan zou kunnen zijn...

Jozefien zei

melij? maak er op z'n minst een "meelij" van hé. Pas de spellingsregels toe!


*gniffel*
JOZEFIEN (nogmaals gniffel)

Yorgo zei

danku om mijn herexamens nog pijnlijker te laten zijn.

Petra Truant zei

JOZEFIEN, je bent maar oo zo vreselijk subtiel :D

Petra Truant zei

@ stefan: dat is voor mij een weet en voor jullie een vraag. ;)

Petra Truant zei

@ jee: dat is om te zien of je nog steeds zo oplettend bent ;)