woensdag 8 augustus 2007

Fruit van de maand

En ja het is weer tijd voor een van mijn muzes favoriete onderwerpen: groente/fruit van de maand! Omdat we nu al 8 augustus zijn, is het hoog tijd voor onze volgende heerser.

Zoals de titel van deze post reeds zei: 'Fruit van de maand' gaat het deze maand dus om fruit en welbetreffende de... *rombelbompom* (hoor een trommel die slaat) de PRUIM!!

Niet de gedroogde pruim, neen, de pruim van de pruimenboom, de pruim van de wereld, de gewone pruim!

En ik kan jullie wel redenen geven waarom...


  • Pruimen zijn eerst en vooral leuk

  • Ze zijn ook lekker

  • Vooral die zoete

  • en die rode met geel

  • die paarse zijn immers iets zuurder

  • Pruimen die in een pruimenboom hangen, geven een mooi zicht

  • Zowel mijn pepé als onze overbuur hebben een pruimenboom

  • Van zowel mijn pepé als van onze overbuur hebben we vorige week heel veel pruimen getrokken en gehad.

  • Van pruimen kun je perenconfituur, ik bedoel pruimenconfituur maken

  • Met de pruimen van mijn pepé hebben we een pruimentaart gemaakt
  • Het was een lekkere pruimentaart

Het enige nadeel is eigenlijk dat je eerst die pruimen moet kuisen, dit betreffende: 'eerst de pit eruit halen'. Daar worden je handen immers bruin van als je er veel kuist. En dat was dus afgelopen maandag het geval...

Maar aan alles is er een keerzijde van de medaille, dus in vergelijking met al de voordelen die dit prachtig stuk fruit met zich meebrengt, is dat ene nadeel verwaarloosbaar.

Dus, conclusie van deze post: pruimen zijn de max! Kopen, verhandelen, vereren en eten die handel! Heil aan alle eerbiedwaardige pruimen! En aan alle oneerbiedwaardige ook.



12 opmerkingen:

Courage het bange hondje zei

mmm, krijg al weer goesting achter die taart da mama en jij ebben gemaakt

Courage het bange hondje zei

o ja, en vergeet niet eens een bezoekje te brengen aan mijn blog hé
www.couragesblog.blogspot.com

Jozefien zei

subtiel als altijd, dat broertje van je :)

maar heel goed, de pruim wordt vereerd - alhoewel je daar diarree van krijgt - en simons blog ook!

btw, je pa blogt? dat adres moet ik zien :p

Courage het bange hondje zei

@jee
wel, papa geeft reacties en vlogt de blogs op de voet, dat bedoelde ik dus met bloggen, wat blijkbaar die betekenis niet heeft
sorry voor het verkeerd gebruiken van het woord :D

Dave zei

Teveel pruimen eten voor een optreden is ook niet goed, tenzij je echt wil afgaan...

Yorgo zei

Zwijg me ervan !

Courage het bange hondje zei

lol, ervaring misschien daarmee? diarree op het podium :p :D had wel graag dat optreden gezien lol

Anoniem zei

zeg ,petra, als ge NOG pruimen wil... ik eb 2 bomen vol! (en ik eet da ni echt graag)
da is echt ieder jaar etzelde, kmoe der alsan van eten en das nie goe!! :D
Dikke KUS van CMnewbie! ;p
ja zeg, gaan dan tch ng keer X moeten uitsteken me 'THE GIRLS'(lik da jeske da zo schoon zegt) F mee gans de bende!! (vin ik dan tch...) =D

Jan-Bart De Muelenaere zei

Raar dat niemand dit dubbelzinnig opneemt!
Of misschien maar best!

Anoniem zei

@ apostel 13, sommige mensen houden het voor zichzelf... *giechel*

Petra Truant zei

de meeste mensen zijn hier immers heel verstandig, aposteltje :angel:

let op, ik zeg wel: de meeste
...

Yorgo zei

daar hoor ik dus niet bij :D