zaterdag 11 augustus 2007

Dranouter enzo

Ik ben net terug uit de intensieve na die klap die mijn teergeliefde muzetje me gisteren gegeven heeft met het kerststalletje. We moeten nu wel een nieuw kerststalletje kopen, want mijn hoofd is gelukkig vrij hard. (Niemand, maar dan ook niemand moet dit proberen te bevestigen door iets op mijn hoofd te slaan! Want ik heb wel een hard hoofd, maar ik heb daarom niet minder afgezien!)

Terwijl ik de afwasmachine uitzet, althans niet de machine zelf; bedenk ik dat veel mensen niet beseffen dat de afwasmachine uitzetten eigenlijk best wel leuk kan zijn. Ik besef dat ook niet, en daarom vind ik de afwasmachine uitzetten stom.

Toen ik vroeg waar mijn pa woensdag slaplantjes ging halen, zei hij: "In den apotheker". Maar volgens mij is dat een leugen. Volgens mij verkoopt een apotheker helemaal geen slaplantjes. Ik vind het dus eigenlijk een beetje heel onverantwoord dat mijn pa zo liegt tegen mij. Stel nu dat ik dat niet opgezocht had wat apothekers zoal verkopen, dan had ik daar gestaan de dag dat ik zou vragen of je voor slaplantjes een voorschrift nodig hebt... Foei papa, je bent met een zeer onverantwoorde opvoeding van je dochter bezig!

Zoals ik gisterenavond nog even kort had medegedeeld, Dranouter Folkfestival was fantastisch! Ik ben dan wel enkel zondag geweest, het was een lovenswaardige dag die zeker eeuwig in mijn geheugen gegrift staat. Tenzij ik dan Alzheimer krijg natuurlijk.

We waren al vertrokken om 12.30u, omdat mijn ouders gingen barbequeën in Ieper. Mijn teergeliefde broeder bracht mij naar Dranouter. Blij waren we toen we het bordje met de B-route zagen, want die moesten we namelijk volgen. Na een hele ommezwaai en veel langere weg dan je anders zou nemen, kwamen we langs de artiestenkant, tevens de achterkant van het festivalterrein. Daar zo een drie tal kwartier rondgehuppeld om dan toch eindelijk de aanmeldingstent voor artiesten te vinden. In die hitte was dat niet bepaald een pretje, dat kun je je wel indenken. Gelukkig waren Simon en ik nog net op tijd om volop te genieten van Yevgueni. Fantastisch die jongens!
En daar hebben onze wegen gescheiden, mijn broer ging naar zijn vrienden, ik naar backstage om te wachten om Peggy Van Dooren, Bram Vanden Broecke, Jan-Bart De Meulenaere, David Galle onze allerliefste vegefiel en Philippe Geubels en Bert Gabriëls waren er ook bij. Amusement allom dus!

Om 18.30 was het dan zover! Voor een volle 'De Kring' die wachtte op stand-up comdedy van 'De nieuwe lichting' mocht Bram de spits afbijten om het volk een beetje op te warmen. Daarop volgde Peggy, daarna mezelve, Jan-Bart die weer eens zijn schitterende puntdichten bracht en ten slotte nog eens Bram en David.

Persoonlijk ben ik zelf heel tevreden van men stuk dat ik daar bracht. Het gaf een geweldige kick om op een podium op het Folkfestival Dranouter te mogen staan! Wel jammer dat de zetels de reacties van het publiek deels opslorpten, maar toch kon ik afleiden dat ze het wel fijn vonden. Toen ik JB aankondigde, ontstond er een spontaan "oooh" en dat heeft me diep geraakt. Dankjulliewel mensen van De Kring!

Na afloop en wat evalueren hebben we nog een stuk van The Levellers gezien om ons daarna weer te vervoegen bij de collega's om Mira te bewonderen, waarna Arno en Het Hof van Commerce volgden. Kortom, een fantastische dag met veel plezier, drank en veel goede herinneringen!

Morgenochtend vertrek ik naar Sittingbourne, Engeland, op een uurtje van Dover. Mn ouders blijven er tot woendsdag waarna ik er achterblijf en dat zie ik volledig zitten! Ik verblijf bij vrienden en die hebben internet. Dat wil dus zeggen dat je mij kunt bereiken via mail. Ik zal dan ook wel eens proberen een liveverslag uit te brengen op mijn blog.

Jammer dat men muze meegaat, maar ze heeft beloofd heel erg braaf te zijn en ik neem haar op haar woord, anders laat ik haar achter in een asiel. En als ze lief is, kan ze toch zoooo'n aangenaam gezelschap zijn! (lees zonder ironie)

Dag aan al mijn dierbare lieverds!
Petra

3 opmerkingen:

Courage het bange hondje zei

de optredens in de kring waren meer dan geslaagd. wel jammer dat er veel volk weg ging om te kijken naar de levelers in de grote tent.

er mochten eerst geen mensen meer bij in de kring, ik heb dan toch uiteindelijk kunnen binnensluipen :D gelukkig want wou da ni missen

Jan-Bart De Muelenaere zei

Thanks 4 the lieve woordjes :D

En zie maar dat er een up to date online verslag van uw/jullie Engels avontuur wordt bijgehouden.

Greetz,
Jan-Bart

En ps: Tis De Muelenaere met "UE".

Jozefien zei

Yevgueni :(