woensdag 19 december 2007

Terug van weggeweest: Groente/fruit van de maand!

Ja, veel te lang was er geen komkommer of tomaat bereid, maar dan heb ik eindelijk, dankzij mijn lieve muze, een geschikte kandidaat gevonden. Hoera! Het is een fijne wintergroente geworden, ideaal voor de tijd van het jaar.

*Trrrrrm trrrrrrrrrrm* (stel je hierbij tromgeroffel voor)

'And the winner is: de veldsla!'

Driewerf hoera!
Veldsla is fijn en lekker en ik zal je zeggen waarom:

  • Veldsla is groen. Groen is het kleur van de verjonging.
  • Veldsla heeft een leuke vorm. Veel leuker dan alle slasoorten.
  • Veldsla is de leukste slasoort. (zie hierboven.)
  • Ik hou van veldsla!
  • Veldslap is sappig.
  • En heeft een nasmaak van noten.
  • Veldsla is fris.
  • En smaakt heerlijk met appeltjes!
  • Gisteren heb ik nog veldsla gegeten.
  • Ik heb mooie herinneringen aan veldsla.
  • Veldsla is geen rode biet.
  • Veldsla is geen raketsla.
  • Veldsla is gewoon fijn.

Veldsla dus. Ze zouden er een fanclub voor moeten oprichten. Ik ben alvast lid!

Geen opmerkingen: