zondag 23 december 2007

4e zondag van de advent

Niet dat dat in deze post iets ter zake doet, maar dit kondigt toch de nabijheid van Kerstmis aan.
En dat vind ik toch wel een heel klein beetje fijn.

Gisteren begon de winter. Veel mensen denken dat de winter begint op 21 december maar dat is niet juist. Dat is alleen om het gemakkelijker te maken om te onthouden. De echte datum is dus 22 december, net zoals de herfst begint op 23 september. (Zie mijn cursus aardrijkskunde.)

De winter brengt ook enkele leuke plaatjes mee. Een blik op een stuk van onze tuin.
Geef toe, het is om te smelten.


Verder is mijn humeur al iets beter: 77% in totaal. En mijn trotsekindjes zijn biologie, wetenschappen en Duits. :D En natuurlijk ook Engels waarvoor ik een mooie 79 haal, zonder er bijna iets voor te hebben gedaan.

Nog meer goed nieuws: ik mag naar Noorwegen op uitwisseling! Hoe schitterend is dat?!
Ik stond als eerste op de reservelijst en begon al te wanhopen, maar aangezien iemand naar 'n andere school gaat wegens te slechte resultaten, mag ik in de plaats. Hoera! 't Lieve kind heet Sunniva en ze heeft een achternaam waarvan ik langs geen kanten zou weten hoe ik het moet uitspreken. Ik kan het zelfs niet typen met dit toetsenbord hier. Maar dat maakt niet uit want ze heeft zo'n beetje dezelfde hobby's als ik. En dat is fijn.


Minder fijn is dat het in februari is. Dus dat wordt een heeeeel erg koude bedoening. Gelukkig zitten we aan zee, waardoor het in de winter iets milder is, maar toch, het blijft koud. :p
Nu moet ik toch ook wel een paar woordjes Noors leren vind ik. Mijn nicht studeert ook wel een beetje Noors in Leipzig. Misschien dat zij wel eens wat wil uitleggen?

Ondertussen mag ik weer eens binnenkort optreden en dat is fijn, nu de examens voorbij zijn. De volgende dagen kan je me dus hardwerkend achter mijn pc terugvinden.

1 opmerking:

Jozefien zei

k zal je wel eens privéles geven...
Profi btw!