woensdag 19 september 2007

Snotter

Vandaag ben ik ziek dus heb ik de hele dag niets gedaan en enkel ziek zitten te wezen. Best wel een ontspannende tijd, ware het niet dat mijn hoofd barst, mijn oren suizen, mijn keel pijn doet en ik lelijke groene dingen ophoest en uitsnuit. Vorige week donderdag had ik slechts een keelontsteking. Zaterdag had ik een mooie verkoudheid vast en gisteren, onder invloed van de sportdag, heb ik er nog wat bij mijn mooie verzameling bijgevoegd. Net of de atmosfeer rond mijn hoofd men arme kopje wil platdrukken, plezant is duidelijk anders. Gelukkig heb ik mijn bedje met mijn kussen en donsdekentjes en mijn lief muzetje dat heel erg goed voor mij zorgt.

De sportdag van gisteren dus... De zee was ruw en wild en er stond een heel erg sterke wind. Dit zou me absoluut geen zorgen gebaard hebben ware het niet dat wij die dag naar Oostduinkerke gingen. Iedereen had er de pest in, we gingen namelijk op en in zee...
Ik behoorde tot de uitverkorenen die 's ochtends de zee mochten verkennen. (Je weet wel, zo met een padvinderskostuum en een gekke rugzak met vergrootglas en dissectiesetje.) Ja uitverkoren, aangezien de zee te wild was, mochten de mensen in de namiddag er niet meer heen. Heel jammeur voor hen. (En neen jozefien, lief nichtje van me, jammeur is geen typfout, ik heb het bewust zo geschreven. :) )
Normaalgezien hadden wij moeten kajakken en die in de namiddag hadden moeten raften, maar kajakken was te gevaarlijk dus gingen we maar wat bodysurfen en na een half uur konden we ook nog raften. Het bodysurfen was fijn. We werden vergezeld door een regenboog. En ook door regen. Ook wel een beetje door de zon. Maar toch het meest van al door de wind. Het zeewater was warm. Ik werd door een hoge golf van de boot gespoeld, het ruime sop in. Maar dat was niet erg. Ik was niet de enige...

Blij als ik was dat ik als een van de enige twee thermische pakken boven elkaar had gedaan, omdat dat warmer is, heeft het niet mogen baten en heeft de wind die het leuk vond constant rond ons natte hoofd en in onze oren te blazen, mij nog mooi een beetje meer ziek gemaakt.

Maar goed we blijven positief. Ik heb gewoon gezellig de hele middag met mijn muzetje gepraat, van wie ik heel erg veel hou. Ik kreeg zelfs ziekenbezoek van Aude! Zij is ook verkouden, maar wie is dezer dagen nog wél gezond?

1 opmerking:

Jozefien zei

wel ja, als je nog maar twee dagen terug bent uit Spanje, waar het toch altijd meer dan een 25-tal graden was, dan kun je wel aannemen dat ik misschien niet ziek kan zijn. Maar dat telt niet zeker ;)

En die sportdag is supercool! Toen ik dat deed, had ik een schelp in mijn voet gekregen, dikke fun! 'k Heb er nog altijd een herinnering -in de vorm van een litteken- aan. Hoera!