zondag 16 september 2007

Filmpremière "Charlotte"

Donderdagavond was ik bezig een reclameding te typen voor vrijdag passé, maar omdat ik uiteindelijk naar de avant-première van "Charlotte" moest en deze dan ook uitliep, moest ik dat plan staken.
Hier de bewuste flyer:



Vrijdagavond was het dan zover! Meteen na school had ik een afspraak met de kapper en hierna naar huis om in bad en in mijn galakleren te springen. Om 19.30u begon het voor ons, de crew van "Charlotte", iedereen in gala en mooi opgetut. Daar stond wel niet een prachtige beige Rolls Royce op ons te wachten zeker? Fantastisch gevoel om door het stad te rijden in zo'n juweel (een bak kun je het niet echt noemen...)!
Nee, het gevoel dat ik kreeg toen we onder applaus uit de auto de rode loper opstapten, is niet te beschrijven. Aan alle kanten flitsende fototoestellen, maar dat was nog maar het begin...

De prachtige vernieuwde zaal was bijna te klein voor al de aanwezigen! Een heel deel ervan moest zijn toevlucht zoeken op het balkon.
Na het welkomswoord werd er filmmuziek gespeeld door leerlingen van de muziekacademie van Poperinge waarop het grote moment volgde... De hele crew werd op het podium geroepen en aan een paar mensen stelde presentator Wim een vraag naargelang welke functie men vervuld had bij het maken van de film. Tenslotte vulde de zaal zich met duisternis en op het reusachtige witte doek verscheen de wereldpremière van onze kortfilm "Charlotte!"

Het bleef angstvallig stil tijdens de eindgeneriek, de mensen waren duidelijk aangedaan, maar voor ons was dat net extra spannend. Wat zouden ze ervan vinden? De staande ovatie die op de stilte volgde was de mooiste beloning die we ooit konden krijgen, het heeft me echt wat gedaan...
Het is ook fijn als men in de pauze komt zeggen, dat met het heel goed vond en dat ze ervan genoten hebben. Dankjewel voor de vele lovende reacties. Het was net een sprookje... *gelukzalige zucht*

Na de pauze was er de uitreiking van de wedstrijd die aan het kortfilmfestival van Poperinge 2007 vasthing. Onze film, die hoofdfilm was, stond hier volledig los van.

Hier zet ik nog even de link van de trailer die reeds 2 maand op you tube te vinden is.

De film zelf kun je de 2 volgende weekends nog bekijken in de Gasthuiskapel in de Gasthuisstraat in Poperinge, samen met alle inzendingen van de wedstrijd. Een aanrader voor allen die niet op het festival konden aanwezig zijn.

Het schijnt dat we ook in de krant staan, maar ik weet niet in welke krant. Is er iemand die dit artikel gelezen heeft en me meer informatie kan geven of me het artikel(tje) kan bezorgen?

Allessinds nog hartelijk bedankt aan alle mensen die gekomen zijn om de naar de première te komen kijken, het was een onvergetelijke avond voor mij!

1 opmerking:

Florine zei

blog of an exchange student from France to USA :

http://florine-aux-usa.blogspot.com