zondag 9 september 2007

Gent Gent Gent

Ik begin Gent steeds beter te kennen. Nu mijn broer er reeds een jaar op kot heeft gezeten, kom ik er steeds vaker en keer op keer is het een fijne tijd. Zo ook vorige week zaterdag en zondag!

Mijn broer had 8 herexames weg te werken en dat was niet niks. Vorig weekend is hij dan ook even naar huis gekomen om heel kort uit te blazen. Jammergenoeg heeft hij deze week nog drie examens gehad, wat betekende dat hij zaterdagavond al weer terug naar Gent moest. We hebben hem gevoerd en zijn er dan ook maar gebleven. Simon naar zen oud kot en ma, pa en Petra nog even uit in het hartje van Gent. Eigenlijk een best goedkoop uitstapje: we zaten nog maar goed en wel op een heel erg gezellige plek lekker bier te drinken, toen een zatte Limburger zich zomaar bij ons kwam vervoegen. Omdat we naar zijn gebral over zijn werk (iets met bodemonderzoek (deed hij echt!)) enzo wilden luisteren heeft hij ons nog een rondje gegeven en toen moest hij naar huis. Jammer...

Maar mijn oordeel over Limburgers is toch wel een beetje veranderd. Men zou er nog een zekere zin van respect voor gaan krijgen. 'n Trage Limburger wordt immers ook niet snel zat...

Uiteindelijk, veel later dan we eigenlijk gepland hadden, kon ik om 2.00u in mn bed (lees: luchtmatras) kruipen op het nieuw kot van mn broer, waar ook mn ouders zouden slapen. (En die hadden wel matrassen!!) Uiteindelijk ben ik wakker geworden met een vreselijke rugpijn te wijten aan het middelste deel waar de lucht uit ontsnapt was. Het stopje was losgesprongen...

In de namiddag hebben we Gravensteen eens met een bezoek vereerd en daar waren middeleeuwse strijdgevechten bezig! Best wel spannend. Ja, dat was fijne animatie. Vooral omdat ik er een nieuw lief heb ontmoet! Het was welliswaar niet echt geheel naar zijn zin, zodat ik hem heb moeten vastbinden, maar uiteindelijk kon hij niet meer ontsnappen uit het net van liefde en is hij gezwicht voor mijn charmes...


Ziehier, mijn Stephan...




Enzo heb ik dat weekend ook weer goed gepasseerd. De dag erop was het school. En de verjaardag van mijn ma. Ze is nu oud. Maar ze ziet er nog steeds jong uit. Gelukkig.


Hier nog even een bewijs dat een kinderhand gauw gevuld is. Mmm, milkshake... Ik hou erg veel van milkshake... En ook van donuts... Mmm donuts...


2 opmerkingen:

Jan-Bart De Muelenaere zei

Gent Rulez!
En Happy B. Mama Petra!

Courage het bange hondje zei

waarom kon ik toch ni mee op café, ging leuk zijn me die limburger die trakteerde, ging me amuseren