woensdag 25 juli 2007

Na regen komt zonneschijn

En dat in alle aspecten van het spreekwoord, namelijk: letterlijk en figuurlijk. Helaas vergeten de meeste mensen dat je dat spreekwoord ook kunt omdraaien, met zijnde: Na zonneschijn komt regen. En dat is nooit goed, tenzij de plantjes water nodig hebben natuurlijk.

Terwijl de kip in de oven zit, welliswaar de gepluimde billen ervan, en terwijl mijn muze druk in de weer is met haar verzameling braakballen, vind ik dus nog even de tijd om mijn blog nog wat te versieren.

Twee emmertjes water dragen, twee emmertjes pompen
meisjes met hun klompen
jongens met hun laarzen aan
...

Iedereen kent dit liedje wel. Heel toepasselijk voor de voorbije dagen. Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik van Poperinge ben. En iedereen die een beetje naar het nieuws kijkt of nog maar enkel luistert, die weet dat Poperinge op de kaart is gezet door de recente overstromingen bij ons. Ik heb al hopen mensen gehad die vroegen of onze stinkvoetjes droog gebleven zijn of niet.
En als ik daarop eerlijk moet antwoorden. Neen, mijn voeten zijn niet droog gebleven. Ik ben namelijk gisteren en vanochtend in bad geweest. Mijn voeten waren dus nat.

Wel hebben we enorm veel geluk met de ligging van ons huis en is er geen regen- en ander vuil water ons huis binnengekomen. Anders zou dat zo'n beetje een heeel grote ramp geweest zijn, ik kan het mezelf nauwelijks inbeelden. :s Enkel onze chauvagekelder (of op het zen niet-West-Vlaams: verwarmingskelder) kreeg water te slikken, maar dat is veeel beter dan enkele straten verder... Laten wij dus allemaal samen, beste lieve lezertjes en muze, even ingetogen zijn om het leed en de tegenslag die mijn stadsgenoten nu moeten verwerken...

Bij deze is dat dus gebeurd. Niemand hoeft dus nog verder ongerust te zijn over onze voeten, ik heb de mijne namelijk goed afgedroogd.

7 opmerkingen:

Yorgo zei

das flink zenne

Dave zei

Met al dat gezever van tegenwoordig; je ziet wat er van komt !

Stefan zei

al aan't oefenen voor als de zeespiegel stijgt?

Petra Truant zei

haha, elke dag :d

Jozefien zei

chauvagekelder? een verwarmingskelder vol wilden of zo? Geef mij maar de chauffage. Liever dan een sauvage, of iets tussenin

Anoniem zei

Het Dirk Frimout Stadsmoeras.

Petra Truant zei

haha :p


de sjauffagekelder staat blijkbaar niet alleen onder water, ook nog de wijnkelder, en das minder natuurlijk...