maandag 2 juli 2007

Fruit/ groente van de maand

Enjaa, we zijn juli, willende zeggen, ik moet dringend weer eens een nieuwe groente of fruit van de maand zoeken.

En dat wordt deze week...

Groene sla!

Je hebt namelijk ook eikenbladsla, krusla, raketsla en nog vele andere. Maar dat willen wij hier niet, wij willen gewone groene sla!

Enkele redenen waarom onze goeie vriend Jongeheer Sla tot groente van deze periode wordt gekozen:


  • Groene sla is groen!

  • Het is logisch dat groene sla groen is en niet feloranje

  • Thuis aten we de laatste tijd enorm veel sla

  • Sla is gezond zegt mijn mama

  • Sla bestaat voor 90% uit water

  • Groene sla is lekker met zelfgemaakte mayonaise

  • Mijn pa kweet zelf sla in zijn moestuintje, waar hij heel trots op is

  • Mijn pa brengt heel vaak sla mee van zijn moestuintje naar huis, waarna mijn ma die klaarmaakt.

  • Groene sla is... tja groene sla is ook gewoon lekker...

Ja, ik weet het, groene sla is niet zo interessant als dikkenek de aarbei, maar je moet onze Jongeheer ook een kans geven vind ik. Anders houdt die jongen daar een depressie aan over waardoor zijn blaadjes slap gaan hangen omdat hij geen water meer opneemt, en dat willen we natuurlijk niet!


Dus liefste lezertjes, geniet van jullie blaadje sla in het vervolg en en praat er eens tegen als je zelf sla kweet, dan groeien je kropjes beter.



3 opmerkingen:

Anoniem zei

Sla is leuk... veldsla is rock en roll!

Anoniem zei

wat komt er eigenlijk uit de neus van groene veldsla en is dit anders dan van bv. een raketsla ??
vele groetjs

Anoniem zei

Allemaal goed en wel maar met de droogzwierder laat ik ziƩn wie er hier de baas is.