vrijdag 20 juli 2007

Eindelijk

Betreffende het woord 'eindelijk' ga ik even uitwijden: eindelijk is een woord dat in de Vandale beschreven staat als:
ein·de·lijk (bn.)
1 op het eind, ten slotte [vaak als uiting van ongeduld] => uiteindelijk

Uiteindelijk kan het op vele dingen toegegepast worden, zoals:
  • eindelijk is het vrijdag...
  • eindelijk is het bijna zaterdag...
  • eindelijk is het bijna zaterdag de 21e juli...
  • eindelijk blijf ik morgen thuis...
  • eindelijk kan ik het verdere verloop van mijn vakantie plannen...
  • eindelijk kan ik het verslag van de Coming Comedy wedstrijd schrijven!

Het woord kan ook opgesplitst worden in eind-e-lijk (spreek -lijk uit als in 'lijk' van een gestorvene), maar daarop spitsen we vandaag niet verder toe. Gisteren moest ik naar een begrafenis, weet je nog.

Sinds woensdagmorgen heel vroeg, ben ik dus weer thuis van de Gentse Feesten. 4 fantastische dagen met elke dag comedy op het programma, dus hoe mooi kan het niet geweest zijn. :)

En dan nu het verslag van de 2e voorronde van de wedstrijd stand-up/cabaret Coming Comedy op de Gentse Feesten! Eindelijk, ik weet het. Maar neem me niet kwalijk, mijn muze was te veel bezig met mijn en haar spirituele zelf.

Wat een zenuwen! Ze begonnen veel te vroeg op te wellen (om 16.00u), maar dankzij andere comedians werden die nog even ingetoomd. Om 18.00u moest ik al mijn teksten afgeven aan coach Bram, tot grote paniek van mezelf. Smeken mocht niet baten, dus kon ik niets anders doen dan me nog even te amuseren zoals opgelegd door alwetende Bram.

Na Dave Loodts, beter bekend als De Zonderling, was het mijn beurt, mijn spiekbriefje had ik 20 minuten eerder teruggekregen van Bram en daar was ik hem heel dankbaar voor.

Ik heb de beelden van mijn optreden nog niet gezien, maar ik weet wel dat het verre van slecht was. Mijn houding was heel goed, de pauzes, ik stond stil(!). Enkele dingen gingen niet zoals ik dat wilde en een enkele grap werkte niet omdat ik hem te snel vertelde, maar daar wordt aan gewerkt. Veel meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen, alleen dat ik heel tevreden mag zijn.Naast de Zonderling en ik, streden ook nog Danny Danwel en Evi heyndrickx om een plaatsje in de finale. Ik ben het geworden. Waarschijnlijk weet iedereen dit al, maar goed. Veel mensen gaven goede reacties, waarvoor ik zeer nederig dankbaar ben. Ook nog even de comedytafel bedanken. bekende en minder bekende comedians waren er alom vertegenwoordigd en gaven de nodige steun. Bij deze, bedankt.

En nu werken we toe naar zondag. Ik ben niet gedreven om per se, per se te winnen, ik ben al heel tevreden en dankbaar dat ik zo ver geraakt ben. Maar we zien wel, wie weet. :)

Om nog even reclame te maken, ;) er zijn nog een twaalftal plaatsjes vrij heb ik gezien daarnet. Dus als je zin hebt moet je snel zijn. Aanvang om 20.00u in de Kammerstraat 10 (de jeugddienst) in Gent (bij de Vrijdagsmarkt). Zowel reserveren als inkom zijn gratis. Wie nog meer info wil of wil reserveren, kan even een kijkje nemen op http://youthlive.vzwcoming.be/

Ziezo, genoeg met het formele gedoe, ik ga wat plannen, of eens nadenken over hoe ik mijn allerliefste kleurige reuzenlekstok kan presenteren of misschien moet ik nog maar eens een column schrijven, want daar heb ik ook wel zin in. Jaja, mijn muzetje doet goed haar werk!

Tot groentsels!

P.

1 opmerking:

Yorgo zei

Ik was zo jaloers op die lekstok :(