vrijdag 2 mei 2008

Het blogstokje

Een tijdje geleden kreeg ik een mail van Jan-Bart met de mededeling dat ik van hem een stokje gekregen heb. Eerst vond ik het wat vreemd, maar na wat rondspeuren snap ik het concept ondertussen wel. Here we go!


1. Pick up the nearest book of 123 (or more) pages.

Er liggen 2 boeken naast me: mijn "Atlas van de algemene en Belgische geschiedenis" door een hele hoop schrijvers en mijn geschiedenisboek "Historia 5" door nog veel meer schrijvers. In mijn atlas staan er geen volzinnen en juist op die pagina van Historia 5 staan er slechts een paar volzinnen. Dan zoek ik het maar iets verder. Een boek dat ik lees voor school.
"Vijf ontmoetingen in de hemel" van Mitch Albom. Het telt 174 pagina's, dus das toch al in orde.

2. Open the book to page 123 and find the 5th sentence.

Ik heb ze gevonden. En ik vermoed dat ik ze dus ook hier moet neerschrijven.

"Mickey was een ruwe bolster, maar toch de kwaadste niet."

3. Post the next three sentences.

"Op dat moment was hij van slag, hij wist niet waar hij aan toe was, en wat hij deed kwam voort uit eenzaamheid en wanhoop. Het was een impulsieve daad, een slechte impuls. Je vader handelde ook impulsief, en ook al was zijn eerste impuls moord en doodslag, toch redde hij Mickey uiteindelijk impulsief het leven."


Ziezo, nu mag ik het ook eens gooien en het liefst zo ver mogelijk weg. Maar omdat ik te lui ben om nog eens drie mensen een mail te sturen kan ik beter drie mensen nemen waarvan ik weet dat ze geregeld mijn blog lezen. En omdat je toch steeds mensen moet kiezen die je kent neem ik:
Jozefien aka Jee, mijn allergeweldige nicht
Xander De Rycke, hoef ik niet uit te leggen wat hij doet
en ten slotte terug aan Jan-Bart, gewoon om hem te plagen. ;)


Ik ben benieuwd. :)

Geen opmerkingen: