zondag 4 mei 2008

Meimaand

Meimaand, Mariamaand, in-mei-leggen-alle-vogeltjes-een-ei-maand,...
Het is altijd al mijn favoriete maand geweest. En ik heb geen idee waarom eigenlijk. Misschien heeft het met het weer te maken. Met de dagen die weer een treffelijke lengte hebben. Of klinkt die maand gewoon lekker egoïstisch.

Eigenlijk had ik best wel in mei willen verjaren. Maar ik verjaar in maart. NU is er dus geen geweldige gebeurtenis om te herdenken in mei. Niet dat dat zooo verkeerd is. Want stel, je bent jarig in mei. Na verloop van tijd zijn veel mensen niet meer graag jarig omdat ze vinden dat ze oud worden. De meimaand zou dan geen leuke maand meer zijn. Dus eigenlijk is het niet zo erg dat ik niet in mei jarig ben. (Mijn muze bracht me net op de hoogte van deze geweldig grote hersenkronkel. Dankje schat, wat ben je weer een lief kind.)

Hoe dan ook. Ik wil ooit in mijn leven iets speciaals in mei dat ik elk jaar kan herdenken. Iets leuks. Misschien is dit toch al iets om te beginnen. Morgen, vijf en zes mei, is het precies een jaar geleden dat we de kortfilm Charlotte opnamen. Das toch al iets. Maar ik wil meer. In ieder geval, laten we tenminste hopen dat deze meimaand gewoon een fijne meimaand wordt. Dan ben ik toch al weer tevreden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zotten boel, ik heb "u" vandaag gezien in Gent, of iemand die heel er goed gelijkt op jou !
En ik ben ook in maart jarig.
... en veel meer zinnigs had ik niet te zeggen, bye !

Petra Truant zei

Jammer dat ik vandaag de hele dag op school zat. :D En das jammergenoeg niet in Gent. :(

Maar naar t schijnt heb ik nogal wat dubbelgangers. 't is niet de eerste keer dat ze mij verwarren met iemand anders. :D