donderdag 18 september 2008

Misverstand

Toen ik deze middag naar op het stationsplein in Ieper stapte, stonden er twee mensen van de 33e leeftijd voor een open bus te palaveren. Omdat ik een jongere ben en dus te lui om veel omwegen te maken, passeer ik voor hen.
Per ongeluk schop ik tegen een platgestampt blikje.
Het vliegt tegen een van die meetjes haar voet.
Ik roep nog "sorry!"...
Maar ze is al te druk bezig met klagen over hoe schurkachtig de jeugd wel niet is.
En dat ze zomaar op straat blikjes tegen oude mensen gooien.
En dat de jeugd van tegenwoordig geen greintje respect meer in hun botten heeft.

Fuck you!
Sta dan niet midden op het stationsplein op een uur dat iedere deftige scholier op weg van school naar huis gaat!
Steek dan eens jullie hoorapparaat in koppigaards!
En versper in het vervolg de deuren niet om op een bus te stappen.
Mongolen.

De volgende keer gooi ik gewoon expres een blik.
Op hun gezicht of zo.
En dan loop ik gewoon door.
Zonder spijt.
En nooit nog maak ik plaats voor bejaarden op de bus.
Want ik betaal nog steeds wel bus en trein.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ssst! Alleen kalmte kan u redden in dergelijke situaties.

Anoniem zei

Ik hoop dat u later niet in hun plaats zal gesteld worden. Er zullen waarschijnlijk nog vele mensen die u dan zal haten indien u zich al zo aan deze gebeurtenis ergert.