donderdag 25 oktober 2007

Lach je een barst

Sinds vandaag doe ik mee met een mode die toch al een tijdje bezig is. Ik heb namelijk iets aan mijn tenen. Aan de tenen van mijn linkervoet. Dit keer geen gescheurde en ontstoken gewrichtsbanden maar iets heel anders. Doch, minstens even pijnlijk.

Stel je een examen turnen voor. De gasten (om het woord leerling niet te moeten gebruiken, vind ik vreselijk) oefenen nog even voor de leerkracht punten gaat geven. (Let op deze alliteratie!)

Stel je in deze turnzaal (van boven tot onder in hout) een plint met daarvoor een springplank voor. Heb je het beeld vast? Oke, volgende stap.

De jongens en meisjes moeten over de plint kunnen springen. Voor enkelen staat de springplank te dicht omdat die verder kunnen springen. Eentje van die leerlingen loopt hard aan en in alle snelheid vliegt ze op het doel af. Een voet een beetje te ver...

Het kind schiet van de springplank en botst hard tegen de plint...
Adem even afgesneden, na 30 seconden blauwe tenen.
Ijs.
Pijn enzo.

Spoed. Barst bij tenen. Pillen tegen pijn en voor ontzwelling. Soort kous, krukken.
Moeite om de trap op te komen.
Omvallen.

Goeieavond, mijn naam is Petra Truant.

10 opmerkingen:

Bram zei

en u eerste reactie was natuurlijk KAKA....;)

Anoniem zei

Ha! Welkom bij de club der verdoemden...

Jan-Bart De Muelenaere zei

Dan zul je wel geen goede punten voor "landing" hebben gekregen!
Veel beterschap!

Anoniem zei

Troost je meid, ik heb wel mijn vinger gebroken al handdoeken plooien, verklaar dat maar eens!

Grtjs, Klaartje

Petra Truant zei

Ocharm, schattebol!

Anoniem zei

Voila zie ! Ze gaan mij eindelijk geloven dat die turnlessen voor geen bol goed zijn.

Buiten de ziekenkas op kosten jagen?

Unknown zei

Dat was geen alliteratie maar een rijm. Zware pijnstillers zeker?

Unknown zei

De beste manier om als motorisch minderbedeelde middelbare scholier (dàt is een alliteratie) de turnles aan te pakken, is tot een akkoord komen met de leerkracht L.O.

Dat is meestal ook maar een mens, die snel zal inzien dat zijn lessen, zijn arbeidsvreugde en de moraal van de klas er niet bij winnen als een overduidelijke stoethaspel tegen heug en meug allerlei spiergroepen en evenwichtsorganen moet doen werken die hij of zij vaak niet eens hééft.

Zeker in de hogere humaniorajaren begrijpen zelfs L.O.-leraars vaak dat je zo'n mensen alleen maar kunt vragen om de anderen niet te veel in de weg te lopen en zich, terwijl de alfadiertjes van de klas in de nok van de sportzaal van touw naar touw slingeren, nuttig bezig te houden met lichaamsoefeningen naar eigen inzicht en vermogen, zoals het laten knakken van de vingergewrichten of het vissen naar neuskeutels met de tong.

Laat ze verder ééns per jaar een Coopertest of duurloop uitlopen, geef ze zestig procent op 't einde van het schooljaar en iedereen is blij. 't Leven kan simpel zijn.

Anoniem zei

hoii meid:D lang geleden dat ik hier nog es was maar ik moet toegeven .. je hebt gevoel voor drama. toch hou je er nog de humor in. als ik ff sadistisch mag zijn .. MOEST het niet zo'n gevolgen hebben gehad, zou het wel grappig geweest zijn :p maar je sukkelt er wel erg mee ... (toneel kreeg wel een extra dimensie!!)

je hebt het in je, dat stand up comedian gedoe :D (professionele commentaar :D vooral altijd rekening mee houden)

veel beterschap!
hou je kloek :D

xxx
Julie

Anoniem zei

Haha, petra, love your way of telling this :p
'k ben ier beland om je e-mail te vinden vo e mailke vo de PK...
en dat omdat zus ff niet in 't huis is...
enfin, hou je sterk, veel beterschap,
tot op school es, tss alle andere 'gasten' :p
Knuffel,
evelien (zus van een mede-griek)